🔸فصل یک| جلسه پنجم

🔸چکیده این جلسه

در جلسه پنجم از فصل یکم دوره رایگان پایتون مقدماتی آیزی‌لرن، درباره قوانین نام‌گذاری متغیّرها در پایتون صحبت کردیم. در جلسه پیش درباره مفهوم متغیّرها صحبت کردیم. یاد گرفتیم که برای متغیّرهای خود می‌توانیم نام دل‌خواه استفاده کنیم. امّا این نام‌ها بایستی از قوانین خاصی پیروی نمایند. پایتون برای نام‌گذاری متغیّرها یک سری قوانین ویژه و ساده دارد که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد.

🔸قوانین نام‌گذاری متغیّرها در پایتون

انتخاب نام مناسب برای متغیّرها قوانین خاص خود را در پایتون دارد. به این معنا که شما آزادید هر نوع اسمی برای متغیّر خود انتخاب نمایید امّا این اسامی بایستی از یک سری قوانین پیروی کنند.

🔸 اسم متغیّر می تواند …

اسم متغیّر می تواند کارکترهای الفبایی و زیرخط (underline / underscore) داشته باشد.

1. username (✅)

2. user_name (✅)

3. ages_list (✅)

🔸 اسم متغیّر می تواند …

اسم متغیّر می تواند شامل عدد هم باشد.

1. username1 (✅)

2. username100 (✅)

3. ages_list_10 (✅)

🔸 اسم متغیّر می تواند …

اسم متغیّر می تواند با زیرخط (underline / underscore) شروع شود.

1. _username (✅)

2. _username100 (✅)

3. _username_  (✅)

🔸 اسم متغیّر نمی تواند …

اسم متغیّر نمی تواند با عدد شروع شود! (مثال های زیر، اسامی نامعتیر در پایتون هستند)

1. 100username (❌)

🔸 اسم متغیّر نمی تواند …

اسم متغیّر نمی تواند کارکتر فاصله (space) و دیگر کارکترهای خاص مانند : ! @ # $ % ^ & * ( ) – + و … داشته باشد.

1. user name (❌) (دارای کارکتر فاصله است)

2. user-name (❌) (دارای کارکتر خط تیره است)

3. username! (❌) (دارای کاراکتر علامت تعجب است)


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up