• قوانین نامگذاری متغیّرها در پایتون
در جلسه نهم از فصل چهارم دوره صفر تا قهرمانیِ پایتون، درباره قوانین نامگذاری متغیّرها در پایتون صحبت کردیم. در این جلسه آموختیم که نامگذاری متغیّرها در زبان پایتون یک سری قوانین مخصوص به خود را دارد. بدین صورت که ما آزاد نیستیم که از هر کاراکتری در نام متغیّر خود استفاد کنیم.
🟢 نام متغیّر در پایتون میتواند؛
- نام متغیّر در پایتون میتواند که حرف (letter) داشته باشد.
- نام متغیّر در پایتون میتواند که عدد (number) داشته باشد.
- نام متغیّر در پایتون میتواند که زیرخط (underscore) داشته باشد.
- نام متغیّر در پایتون میتواند با زیرخط یا حرف شروع شود.
🔴 نام متغیّر در پایتون نمی تواند
- نام متغیّر در پایتون نمیتواند با اعداد شروع شود!
- نام متغیّر در پایتون نمیتواند شامل کارکتر فاصله (space) یا کارکترهای مخصوص (special characters) باشد!
- نام متغیّر در پایتون نمیتواند اسامی رِزِرو شده (reserved) در پایتون باشد!
کاراکترهای ویژه شامل؛ (!, @, #, $, %, ^, &, *, (, ), +, “, ‘, /, \, |, `, ~, و …) است.
نکته DevTip اوّل این جلسه : اِستایل پیشنهادی برای نامگذاری متغیّرها در پایتون بهتر است که روشِ snake_case باشد. در این روش تمامیِ حرفها به صورت کوچک نوشته میشود و کلمات با زیرخط (underscore) از یکدیگر جدا میشوند. برای مثال متغیّرهای زیر به روشِ snake_case نامگذاری شدند؛
- price_list
- tax_rate
نکته DevTip دوّم این جلسه : درنهایت سعی کنید که اسم متغیّری که انتخاب میکنید قابل فهم یا understandable باشد، برای مثال به جای انتخاب نام متغیّر tr_new که هم ممکن است text rate new یا tax rate new برداشت شود از اسم متغیّرِ tax_rate_new یا tax_new استفاده کنید.
🔸 ارزیابی شما
در این قسمت از شما میخوام تعدادی اسم متغیّر درست و نادرست در پایتون را در قسمت دیدگاههای این جلسه بنویسید و علّت درستی یا نادرستیِ آن را نیز داخل پرانتز بیان کنید.
3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
my_name
new_price
old-price
product name
True
price_book1
last_name_
old_my_list
…
False
1word
user name
‘last_name’
:correct✅
my_list
list1
:incorrect❌
my-list
list
1st_list